TV is dood, lang leve TV

Er is een nieuwe versie uit van Media:Tijd, net als de vorige edities uit 2013 en 2015 levert het onderzoek veel inzichten over de tijdsbesteding in Nederland, met daarbinnen een focus op de tijd die we aan media besteden. Naast de tijdsbesteding is er veel aandacht voor de manier waarop Nederlanders media consumeren, hoe ze luisteren, kijken, lezen en communiceren, meestal uitgesplitst naar leeftijdsgroepen en geslacht en weergegeven in uren van de dag.

Het is het lezen zeker waard, maar hierbij alvast een klein tipje van de sluier. We ‘kijken’ gemiddeld nog 89% via de TV. We kijken 25 minuten per dag uitgesteld, 2 uur en 5 minuten live en 33 minuten gestreamd/gedownload/Youtube. We kijken 26 minuten per dag minder live TV dan 5 jaar geleden. 13-34 jarigen kijken nog 75% van hun totale kijktijd via TV-toestel.

Klik hier voor het volledige rapport.

 

Publicatie: 30 april 2019