Outdoor gaat interactief.

De brug naar mobiel is nu werkelijk gelegd. Clear Channel Hillenaar introduceert als eerste exploitant een permanent interactief netwerk voorzien van Near Field Communication (NFC) en QR (Quick Response). Het interactieve netwerk biedt adverteerders een directe mogelijkheid tot interactie met passanten.

Het eerste permanente interactieve netwerk in Nederland biedt 250 vakken op strategische locaties in en nabij drukbezochte winkelgebieden, stations en parkeergarages in grote steden als Amsterdam, Eindhoven, Den Haag, Maastricht en Rotterdam. De panelen worden voorzien van een permanente interactieve tag waarin een NFC chip en een QR code zijn verwerkt. Clear Channel creëert hiermee een uniek interactief netwerk voor adverteerders. Het netwerk levert bovendien waardevolle rapportages om de effectiviteit te meten, gebaseerd op gegevens zoals tijd, locatie (GPS), type telefoon en provider.

Het interactieve netwerk biedt een waardevolle aanvulling voor adverteerders en bouwt voort op het bereik en de flexibiliteit van Abri’s. Het verdiept en versterkt de verbintenis met merken en maakt het mogelijk dat outdoor campagnes doelgerichte boodschappen bevatten. Consumenten krijgen hiermee de mogelijkheid om direct te kopen, proberen, delen, zoeken, bekijken en downloaden.

Publicatie: 12 september 2013