Drukte op de online winkelvloer bij Beurskens
In het voorjaar heeft MediaValue in samenwerking met Ontwerpbureau RS een campagne ingezet voor Beurskens Schoenmode. In plaats van de voor Beurskens traditionele voorjaarscampagne in de regionale printtitels is dit jaar ingezet op online advertising.
De campagne is vooral op branding ingezet, met als belangrijkste doel een verhoogde zichtbaarheid bij de juiste personen in de regio. Daarnaast wilden we top of mind blijven bij de eerdere bezoekers van de website en gedurende de aankoopfase.
Het verzorgingsgebied en de doelgroep zijn nauwkeurig in kaart gebracht en het budget is efficiënt ingezet middels Facebook advertising, het Google Display netwerk en Google Adwords.
Een combinatie van relevante zoektermen en pakkende advertenties heeft geresulteerd in een zeer hoge clickratio, tegen lage kosten per klik. De campagne heeft veel (unieke) personen bereikt en voor veel traffic op de site gezorgd (traffic +37%). Daarnaast heeft de campagne nieuwe volgers op Facebook opgeleverd (103 nieuwe fans) en daarnaast ook nog eens gezorgd voor een plus van maar liefst 27% in de online sales. Een mooie bijvangst, naast traffic op de (online) winkelvloer ook nog eens een fraaie conversie door extra sales.
Publicatie: 13 juni 2017