Sanoma|SBS en DELA winnen een Zilveren Cross Media Award met Waarom Wachten? na een nominatie in de categorie Cross Media Case van het Jaar. De prijzen werden uitgereikt tijdens het Cross Media Diner op 20 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Het juryrapport was als volgt; "Een mooie ronde, goed gefaseerde crossmediale case, effectief doorvertaald naar passende platforms. Impactvolle content wordt hier met succes gepresenteerd; een salestoename van 63 procent is veelzeggend." Als participerend bureau lichten we de case graag even toe. Aan het woord is Dave Kroon, Directeur SBS Media Solutions bij SBS Broadcasting.
Kun je de case omschrijven?
Het uitgangspunt van de campagne is het creëren van een groot gedachtengoed namelijk: mensen bewust maken dat ze dingen meegeven aan hun kinderen. Ze laten nadenken over wat ze meegeven, waarom ze dat doen en wat ze uiteindelijk ook achterlaten. Met dit mooie en sterke gedachtengoed willen we over de verschillende touchpoints awareness en engagement creëren aan de hand van persoonlijke verhalen (branded storytelling). Uiteraard dit alles met een eenduidige boodschap naar de vooraf bepaalde doelgroep, zodat het de consistentie en de kracht van het verhaal ten goede komt. De doelstelling was dan ook: mensen activeren om verhalen met elkaar te delen in de vorm van mooie woorden.
Welk bureau was betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?
Samen met Sanoma|SBS, Talpa, Radio 538, Ogilvy, MediaValue en Fresh Fruit werd een integrale, crossmediale aanpak geduid over alle platformen om deze doelstelling te behalen, want door het bundelen van krachten en expertise wordt juist de meerwaarde gecreëerd voor een adverteerder, en dan op de vlakken die er toe doen: kwaliteit, creativiteit én effectiviteit.
Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet?
Door de krachten te bundelen hebben alle betrokkenen door middel van co-creatie een campagne in de vorm van een branded partnership weten te realiseren, met het gedachtengoed van DELA als vertrekpunt. Een campagne die zich heeft vertaald naar de verschillende costumer touchpoints – televisie, radio, social en online – om de doelstellingen van DELA te realiseren: waarom wachten met het delen van mooie woorden?
Voor de volledige case, invulling en resultaten van deze samenwerking verwijzen wij door naar de case presentatie in het onderstaande filmpje.
Publicatie: 7 april 2016